[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jul 2 11:35:27 CEST 2015

On Thu, 2015-07-02 at 08:57 +0000, Peter Bremer wrote:

> Jeg synes ikke den norske wikien er bra når det gjelder det som står
> om GS-veg. Hva er forskjellen mellom highway=cycleway + foot=yes og
> en vanlig sykkelvei? (Som det riktignok ikke finnes mange av i Norge,
> men de finnes: http://www.mapillary.com/map/im/xDd4I-BMZok45UFus0rBUw
> ).

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her. Følg skiltene og wikien.
Ren sykkelvei er highway=cycleway og ikke noe mer. Den er laget kun for
syklende, og antakelig ikke lov å bruke for gående vil jeg tro, i
motsetning til GS-vei. Den er iallefall ikke ment for gående.

Det morsomme her er at det også er et felt for gående helt til venstre
i bildet, så da er kanske en egen linje med highway=footway en løsning?
Men jeg ville sett på skiltene og fulgt det.