[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Peter Bremer peter.bremer at gmail.com
Thu Jul 2 13:09:51 CEST 2015

On Thu, Jul 2, 2015 at 12:46 PM Sverre Didriksen <
sverre.didriksen at usit.uio.no> wrote:

> Både stier som er oppbygd og de som bare er blitt til ved sykling er
> etter min mening designated på et sted som en slalombakke. De er ment
> for sykling og gående har lite der å gjøre. Å sette foot=no er faktisk
> en god ide. Det kan være direkte farlig å gå der.

Designated betyr mer enn bare blitt til. Ellers ville stier i gressplen som
på http://kart.finn.no/?lng=10.38563&lat=63.42844&zoom=21&mapType=norortho
også være foot=designated. Nei, designated betyr at det bevist er
tilrettelagt, og at denne tilrettelegging er uavhengig verifiserbar. I
praksisen betyr dette etter min mening i de fleste tilfeller at det er
skiltet.