[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jul 2 14:44:18 CEST 2015

On Thu, 2015-07-02 at 11:09 +0000, Peter Bremer wrote:

> Designated betyr mer enn bare blitt til. Ellers ville stier i
> gressplen som på
> http://kart.finn.no/?lng=10.38563&lat=63.42844&zoom=21&mapType=norort
> ho også være foot=designated. Nei, designated betyr at det bevist er
> tilrettelagt, og at denne tilrettelegging er uavhengig verifiserbar.
> I praksisen betyr dette etter min mening i de fleste tilfeller at det
> er skiltet.

Det er vel ingen krav om at det skal være tilrettelagt for at
designated skal kunne brukes, selv om det meste er tilrettelagt. Stier
som du nevner, om de er på en plen eller i skogen er faktisk
foot=designated. Men fordi foot=designated er implisit i highway=path
så tas ikke den med.

Spør deg selv, hvem er denne (stien, veien, etc) ment for / laget for?
Det funker som regel bra.