[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Jul 6 10:15:26 CEST 2015

On Thu, 2015-07-02 at 13:23 +0000, Peter Bremer wrote:

> Jeg tror absolutt at du har rett her.
>
> Og i tillegg er det kanskje så at "path" av mange blir lest som
> "(skog)sti" mens det også skal omfatte multifunksjonelle urbane
> veier.

Det er vel ikke riktig? Det er vel egentlig litt motsatt. I wikien står
det: "A non-specific path". Det tolker jeg slik at man skal bruke en
annen om det finnes en som treffer bedre.

Derfor  synes jeg også at det er rart at så mange internationalt bruker
highway=path på sykkelveier når man har highway=cycleway. Wikien på
denne er jo også ganske tydelig,
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway.