[NUUG kart] Debatt: Inntegning av skog

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Nov 13 10:14:03 CET 2015

Jeg synes prinsipielt dette er feil. Om man har en skog og lager en vei
igjennom så skal det bare trekkes en linje som representerer veien.
Skogen skal være slik den er. Unntak kan evnt være der det er laget
rasteplasser eller av andre grunner ryddet større områder.

En annen ting, som forsåvidt ikke er så relevant i den prinipielle
diskusjonen, er at dette er lite smart bruk av tid. Vi har store
områder som mangler masse veier og andre viktige ting. Så dette bør
ikke prioriteres, om det i hele tatt skal gjøres.

Når det gjelder problemer med relasjoner og N50-import, så tror jeg
dette kommer til å gi oss hodebry og mange utfordringer etterhvert som
folk legger inn mer data og endrer ting. Det er også derfor jeg har
valgt å gjøre import av N50-data på en litt annen måte enn den dere har
blitt enige om.  Når hvert vann, hver myr, osv består av mange små
linjer som er satt sammen gjennom relasjoner så krever det stor
forståelse av hvordan dette virker. Det har desverre ikke alle. Jeg er
redd det kommer til å bli mye kaos etterhvert.

-Sverre