[NUUG kart] OpenStreetMap på NRK P2

Anders Anker-Rasch anders at anker-rasch.no
Wed Aug 17 13:07:47 CEST 2016

For å delta i diskusjonen der inne i hvertfall ja. Det er IUGs
koordinatorer som har stått for opprettelsen av gruppa. (sikkert uten
tanker om evt vilkår FB måtte ha)

Selve mappingeventene annonseres via epostliste hos IUG og på Eventbrite
o.l. og er selvfølgelig åpne for alle. Jeg kan godt sende ut invitasjon via
lista her også neste gang det arrangeres noe. (Apropos: Jeg har nevnt for
koordinatorene at vi burde ha en større ressursgruppe med folk som kan OSM
høvelig greit og kan respondere på kort varsel når en katastrofe
inntreffer. Så langt har jeg reist land og strand rundt for å holde
grunnleggende kurs i JOSM og iD, men det mangler på mer erfarne brukere som
kan hjelpe ferske brukere i gang.)

mvh Anders