[NUUG kart] Korrekt med turn=slight_right på avkjørings-/retardasjonsfelt?

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Fri Aug 19 18:53:05 CEST 2016

Lurer litt på tagging av motorveiavkjørsler/deselerasjonsfelt og øvrige
felt hvor det er skiltet over veien med pil skrått mot høyre, men ingen
piler i veibanen. Se eksempel her: https://goo.gl/maps/Cb48F75LZGK2

Og her: https://goo.gl/maps/pcpiPDLF1Z82

Skal slike felt generelt tagges med turn=slight_right, i disse to
tilfellene turn:lanes=none|none|slight_right? Jeg antar det er korrekt ut
ifra wikien under artikkelen om Key:turn
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn> (se eksempelbildet til
slight_right), jeg vil bare være sikker på at dette er gjengs praksis i
Norge.

En slik tagging gir i alle fall mer logisk felthjelp i OsmAnd, skjønt det
er ikke i seg selv et slående argument (don't tag for the renderer osv.).

 - Christer