[NUUG kart] Korrekt med turn=slight_right på avkjørings-/retardasjonsfelt?

Thor K. H. nitrolinken at gmail.com
Fri Aug 19 20:51:09 CEST 2016

19. aug. 2016 5:54 p.m. skrev "Christer van der Meeren" <cmeeren at gmail.com>:

> Skal slike felt generelt tagges med turn=slight_right, i disse to
tilfellene turn:lanes=none|none|slight_right? Jeg antar det er korrekt ut
ifra wikien under artikkelen om Key:turn (se eksempelbildet til
slight_right), jeg vil bare være sikker på at dette er gjengs praksis i
Norge.

> En slik tagging gir i alle fall mer logisk felthjelp i OsmAnd, skjønt det
er ikke i seg selv et slående argument (don't tag for the renderer osv.).

Kort merknad her: systemet brukes mye i statene, og Mapbox har gjort en del
arbeid med et godt forslag for hvordan å bruke disse.

Vel, merknaden var egentlig ikke ment å være akkurat *det*; "don't tag for
the renderer" er mer relevant og tilegnet feiltagging bare for at ting skal
vises rett. Det å derimot tagge elementer på en måte som vises og er
støttet i f.eks. OsmAnd er superdupert gitt at det er semantisk vanntett! :)

// Thor K.H.