[NUUG kart] Tagging av highway: Vegvesenet innfører Funksjonell vegklasse for navigasjonsleverandører.

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Jan 5 07:37:58 CET 2016

Jeg mener det må gjøres manuelle vurderinger av dette, ikke automatisert
"dum" klassifisering ved import. Det har ingen hensikt å "kopiere" et annet
kart inn i OSM.

Jeg er uenig i din bruk av unclassified på fylkesveier, at service gjelder
alle private veier og at skogsbilveier er tracktype=grade1.
Skogsbilveger er slik jeg oppfatter det ofte veier av god kvalitet. Adkomst
til fastboende og fritidsboliger. Ofte bomveier, fordi det er private
eiere. Velegnet til sykling, gjerne på racersykkel med litt kraftigere
dekk. service eller track vil tone disse for mye ned både semantisk og
visuelt på standard OSM rendring.