[NUUG kart] Tagging av highway: Vegvesenet innfører Funksjonell vegklasse for navigasjonsleverandører.

N/A N/A gazer2175 at hotmail.com
Tue Jan 5 07:50:06 CET 2016

Veit ikkje om eg er heilt eining i dette. Det vil bli meir komplisert for folk flest enn det alt er i dag. Folk må då ha kunnskap om NDVB og det er det ikkje mange som har. Korleis skal mannen i gata vite om fylkesvegen er kl 4 eller 5?

Mange uskilta fylkesvegar (4 og 5) byter veg-klasse når dei kryssar fylkesgrenser. Dette er berre forvirrande.

At riksvegar ikkje har grøne nummer skilt er kun eit etterslep frå reforma i 2010. Eit godt eksempel er Rv7 over Hardangervidda. Her er det framleis kvite nummerskilt mange plassar mellom Gol og Eidfjord. Vegen er i NVDB klasse 1.

Så langt eg veit skal alle riksvegar ha grøne skilt. Om dette skal endrast med meir konsis bruk av funksjonell veg-klasse har eg ikkje klart å finne ut av.

Vil også miste mogelegheit til å klassifisere viktige vegar i byar og tettstader med dette. Der det i dag er brukt Tertiary for slike.

Einaste dette vil endre er at nokre få 3 sifra riksvegar blir Primary og ein masse uskilta fylkesvegar får eit virvar av Tertiary og Unclassified.

Kjenner eg det offentlege så vil det sikkert ta 10 år før veg-klassar er nokolunde konsise.

Dette skal jo innom alle kommunar og fylke til behandling og vurdering.

Om eg vil ha dette nye greiene så kan eg jo like godt slutte å bruke OSM og gå tilbake til offisielle kart på GPS...

Veg klassifisering som dette løyser ikkje mange problem med ruting. Er mange vegar i kl 1 som er dårlegare og tregare enn alternativ i kl 2.

Jan T