[NUUG kart] Fjorder

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Thu Jan 14 09:19:09 CET 2016

Hei

Ordet fjord kan betegne så mangt på norsk (forruten innsjø som vel ikke er
en del av diskusjonen her). Kvåsefjorden på Sørlandet
( https://www.openstreetmap.org/node/1861941318#map=14/58.1297/8.2020 ) ser
ganske anderledes ut enn Sognefjorden på Vestlandet. (
https://www.openstreetmap.org/way/34584780#map=9/61.1750/6.5163 )
På den amerikanske østkysten har du Great Peconic Bay (
https://www.openstreetmap.org/node/369037724#map=11/40.9254/-72.4160&layers=Q
) som er like mye fjord som Kvåsefjoren.

Trenger vi egentlig natural=fjord ?

-Bjørn