[NUUG kart] Fjorder

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Thu Jan 14 10:18:47 CET 2016

Det engelske ordet "bay" kan i stor grad oversettes til det norske "fjord"
hvis vi ser på hvilke naturformasjoner som i Norge får navn som slutter på
"fjord" og som omtales som fjorder.
Som motsetning har vi Oxford's Advanced Learners Dictionary definisjon av
"fjord" på engelsk: "long narrow strip of sea between high cliffs,
especially in Norway". Hvordan burde Oslofjorden tagges? Man bør ihvertfall
ikke få en praksis der bruken av "fjord" i taggingen overdrives på norsk
OSM. Svært mye av det vi kaller fjord bør nok tagges natural=bay.  .... men
det er kanskje alle klar over?