[NUUG kart] Fjorder

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Fri Jan 15 22:05:29 CET 2016

Jeg funderer egentlig litt hva som skjer her. Hva er målet med dette?

"Fjord" kan være
1) Et skandinavisk ord (som til dels brukes i utlandet)
2) Et geologisk/geografisk begrep (Se f.eks.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fjord)

Det er ikke meningsfylt at 1) brukes til en tag i openstreetmap etter min
mening (eller har man tenkt å tagge f.eks. Limfjorden i Danmark som
fjord?). Limfjorden er ikke en fjord ihht. 2) og det vil ikke være
meningsfylt for en person som ikke er fra et av de skandinaviske landene
med en slik tag på den.

(Forøvrig er heller ikke Oslofjorden en fjord ihht. 2)

Og hva med Randsfjorden? Eller Hornindalsvatnet? (som geologisk sett også
er en fjord).

Så tilbake til mitt utgangspunkt: Hva er det som egentlig er målet med
dette?

--
Bernt Marius Johnsen
https:// <https://sites.google.com/site/qajaqtreff/>qajaqtreff.wordpress.com