[NUUG kart] Fwd: Adresseimport

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at mailbox.org
Fri May 5 12:52:13 CEST 2017

Jeg har såvidt begynt på dette i Røyken. Noe skyldes skrivefeil.

Men så ser jeg at kartverket har kalt en vei "Øvre Berget", mens den i OSM står som "Øvre berget". Dermed merkes adressene som feil, fordi importen bruker førstnevnte srkivemåte,og veinavnet som ikke er importert står med sistnevnte skriveform.

Er ikke sistnevnte form riktig i hh til norsk rettskrivning: Førte ord med stor forbokstav og resten med liten?

-Bjørn