[NUUG kart] Adresser

Ruben Undheim ruben.undheim at beebeetle.com
Wed May 17 21:05:19 CEST 2017

Hei,

Jeg vil bare si at etter mitt syn er #2 det tryggeste å gjøre.

Nr #1 vil føre til at adresse-node-import-scriptet vil markere adressen som
manglende, og legge til en ny node ved neste oppdatering.

Hvis du legger til en node med både barnehage og adresse (#3), vil det også
føre til at addresse-node-scriptet ignorerer noden. Da får man flere noder med
samme adresse, men kun en av dem vil være en "ren" adressenode (og regnes som
en adressenode av scriptene).

For de som er interesserte i de tekniske detaljene rundt hva adresse-node-scriptet definerer
som en gyldig adresse:
  - node eller way som inneholder:
    - addr:housenumber
    - addr:street
    - addr:postcode
    - addr:city
    - building
    - taggene i lista her: https://github.com/rubund/addrnodeimport/blob/master/src/universal.c#L41

ALLE andre tagger vil gjøre noden/way-en "usynlig" for adresse-node-scriptet, og dermed føre til
at en ekstra node vil måtte legges inn.

Hvis noen har forslag til flere tagger som burde være i den lista, gi beskjed.

Mvh
Ruben