[NUUG kart] Er kommune- og fylkesgrenser oppdatert i OSM?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Sep 21 08:22:24 CEST 2020

[NKA mapper]
> Jeg har ikke lagt merke til fylkene har hatt subarea for kommunene før. Det
> er ingen spor etter dette i historikken til f.eks. Trøndelag, Nordland og
> Rogaland. Kanskje det fantes sporadisk.

Jeg vet det var på plass da FiksGataMi første gang hentet administrative
grenser fra OpenStreetmap i 2011.  Da ble det brukt følgende objekter:

    0: 412437, # Fylker
    1: 406090, # 1  Østfold
    2: 406138, # 2  Akershus
    # 3 Oslo
    4: 412548, # 4  Hedmark
    5: 412433, # 5  Oppland
    6: 412365, # 6  Buskerud
    7: 406620, # 7  Vestfold
    8: 407361, # 8  Telemark
    9: 406039, # 9  Aust-Agder
    10: 405988, # 10 Vest-Agder
    11: 405846, # 11 Rogaland
    12: 407360, # 12 Hordaland
    14: 409088, # 14 Sogn og Fjordane
    15: 406869, # 15 Møre og Romsdal
    16: 407312, # 16 Sør-Trøndelag
    17: 407311, # 17 Nord-Trøndelag
    18: 408224, # 18 Nordland
    19: 407773, # 19 Troms
    20: 406661, # 20 Finnmark

Anbefaler du en annen måte å hente ut alle kommunegrensene i et fylke?

--
Vennlig hilsen