[NUUG video] NUUG doneres en Macbook til videobruk

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Wed Nov 26 09:28:56 CET 2008

On Nov 26, 2008, at 9:23 , Petter Reinholdtsen wrote:

> [Jarle Bjørgeengen]

> Firewireporten fungerer fint i Debian.  Det er dog bare en
> firewireport på macbooken, og for å koble både VGA-DV-overgangen og
> kameraet til maskinen samtidig forsøkte jeg å koble kamera til USB og
> VGA-DV-overgangen til firewire.

Aha, dette er ikke noe problem når vi bruker til vanlig, siden
videograbber må komme fra GB lan (pga. avstand fra vga-source) . Tror
dessuten USB kun er for overføring av stillbilder. (Det er ihvertfall
det vanlige)

> Bra.  Mulig noen av USB-diskene vi har kan brukes som lagring, eller
> at vi kan lagre på 250 GB-disken på macbooken.

> Nei. :)
>
> Det var det som kom opp ut av boksen, og jeg mener å huske at Morten
> sa at native-oppløsningen var 1280x800.

Har du dual boot , så kan du sjekke under system preferences, display
preferences, ellers er det mulig at det finnes noe fornuftig EDID
(Info som leses fra TFT controlleren) informasjon Xorg.0.log

- Jarle