[NUUG video] Frikanalen API

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Sun Jan 11 16:28:26 CET 2009

Har laget et script (update_local.pl) som laster ned videoer og
metadata, som ikke allerede ligger lokalt, fra frikanalen. Navnet på
videofil = $id.wmv,  og metadata i en egen tekstfil $id.desc

Dette kjører nå med "Take=10000" . Det kommer jo til å ta noen døgn å
fullføre på grunn av mms:// strømmene som må tas i sanntid.

Det neste blir å oppdatere process-dv (for frikanalen sine ting)  til å
kun prosessere filer som ikke er under nedlasting (i.e. timestamp'et
endrer seg) og ikke starte dersom det allerede går en process-dv for
frikanalen.

Videre igjen blir det å generere html side (eller bruke php dynamisk)
til å rendre en inngangsport til videoene. Jeg tenkte dette kunne gjøre
enten vha. php script som leser filer og metadata, eller et perlscript
som gjør det samme og generer en elle flere statiske html side.

Dersom noen har stålkontroll på php/html er det bare å sette igang. Jeg
får ikke så mye tid til å jobbe med dette til uka.

Scriptene er flyttet til /data/video/frikanalen/bin, og det scriptet som
kjører går i en "screen" eid av "jarle"

./bin bør kanskje flyttes vekk fra web området ?

- Jarle