[NUUG video] h.264

Erik Vold erikvol at gmail.com
Sat Jan 31 12:28:34 CET 2009

Hei Petter!

Takk for raskt svar. Mener hovedargumentene for å ha en fallback på h.264 er
følgende:

1) Kvalitet: Theora er ikke i nærheten av h.264 mhp kvalitet
2) Unisont format: h.264 kan brukes på ulike frontender, enten med
direkte-link eller i flash (og silverlight etter versjon 3.0)
3) Tilgjengelighet: Det er svært få som ikke har tilgang til denne codecen,
dermed er ingen installasjon nødvendig.

Mulig Theora i ogg-conteiner er like godt mhp punkt 3. Fint om du kan
bekrefte dette for meg Petter. Det viktigste for vår del er jo at man
slipper å installere noe. De fleste har java. Trenger ingen av disse å
installere noe?

Men når det er sagt syntes jeg Theora er spennede som primærformat, håper
bare vi får det til å fungere for folk flest :+)

Er det mye styr for deg å legge inn en encoding med x264 Rune?

Har du tid til å hjelpe til med frontend nr 3 Tore?

-Erik