[NUUG video] Intro-video til videogruppa sitt oppsett

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Nov 16 12:15:21 CET 2010

[Hans-Petter Fjeld]
> Nøyaktig hva er det som ikke ble besvart?

Det jeg tenker på er den delen der du sier at lydmannen skal regulere
volumet alt etter hvor høyt folk snakker.  Jeg vet ikke hvilke knapper
på miksebordet som skal brukes til slikt, og hvordan en ser at en har
fått riktig lydvolumnivå.  Jeg savner dermed mer detaljer rundt dette
for å kunne gjøre lydmannjobben.

En ting jeg la merke til var hvilken plugg på kamera du koblet inn
lyden.  Da jeg koblet opp sist tror jeg vi endte opp med å bruke den
andre kontakten, for å få lyd i begge lydkanaler.  Var det en
misforståelse, eller er det et viktig poeng å koble inn i riktig
kamerainngang?  Kameraet hadde en rekke lydinnstillinger, og det hadde
vært nyttig å vite hvordan disse bør stå får å få lyd i begge kanaler.

> Tekstutgave skal jeg få printet ut og lagt i kassen, basert på
> tidligere sendt mail, men som omhandler avahi-utgavene. Jeg fikk
> ikke vist dette i videoene pga jeg bare installerte pakkene via
> apt-get på pc-en min for å demonstrere dvswitch i det
> heletatt. Dvswitch kræsjet om man prøver å sende x11grab via
> dvsource-command på samme pc som dvswitch kjørte på.. orka ikke
> bruke så mye krefter på akkurat det.

Nettopp.  Kildekoden til avahi-pakken ligger i videogruppens svn.