[NUUG video] Gjøre klar P2P-foredrag for Frikanalen - noe er galt

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Jun 10 11:32:18 CEST 2016

[Petter Reinholdtsen]

> Et skremmende foredrag fra 10 år tilbake er historien til Jorge Cortell
> omtalt på <URL: http://www.nuug.no/aktiviteter/20051117-p2p/ >.
[...]
> Jeg har forsøkt å lime to av filene sammen med ffmpeg slik:
>
>   ffmpeg -i 20051117-p2p-1.m2t -i 20051117-p2p-2.m2t
>   20051117-p2p-join.m2t

Jeg fikk hjelp av Einar Jørgen Haraldseid på IRC (einarjh) som tipset
meg om at ffmpeg i utgangspunktet kombinerer og ikke limer sammen, og at
denne oppskriften fungerer bedre:

  ffmpeg \
    -i "concat:20051117-p2p-1b.m2t|20051117-p2p-1.m2t|20051117-p2p-2.m2t" \
    -c copy 20051117-p2p.m2t

Resultatet ser mye bedre ut:

  -rw-rw-r-- 1 pere video  21G juni  10 11:11 20051117-p2p.m2t

Og varigheten i følge ffprobe er 01:44:57.43 som stemmer med det jeg
forventer.  Neste steg er å laste ned fila og sjekke klipp-punktene og
at innholdet er slik det skal være, så skal jeg få innslaget ut på
Frikanalen.  Jeg er usikker på hva som er korrekte metadata.  Noen som
husker?  Her er mine gjett basert på gamle eposter:

  organizer=Peter N. M. Hansteen
  camera=Herman Robak
  audio=Herman Robak
  videomixer=Herman Robak

Det ble enten organisert av Heine eller Peter (eller begge).  Heine tok
opprinnelig kontakt i følge epostene jeg fant, mens Peter fulgte opp og
fikk rodd det hele i land, så jeg gikk for Peter som organisator.  Kun
Herman har diskutert video-opptaket, så jeg antar han alene sto bak
opptaket, men er ikke sikker.

--
Vennlig hilsen