[NUUG video] [NUUG] Påminnelse 2023-03-14 - Oversetting og publisering av bøker med fri programvare

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Sat Mar 18 19:51:54 CET 2023

Hei,

Problemet sett fra NUUGs side er at NUUGs videoansvarlige ikke
lenger har tilgang til å logge inn på Frikanalens server, og
dermed ikke får lagt ut noe på Frikanalen.
Det ser ut som om ingen hos Frikanalen jobber
teknisk-administrativt mot den serveren for tiden.

Siden Frikanalen-serveren står i samme maskinrom i Ole Johan
Dahls hus som det NUUGs maskiner gjør, så har NUUG tilgang til
det maskinrommet. Det betyr at problemet kan løses ved
"håndspåleggelse" på den fysiske maskinen i maskinrommet.

Da må følgende personer delta på dette:

1. Petter Reinholdtsen (NUUG, tilgang til rommet).
2. Noen fra Frikanalen, helst med teknisk forståelse av
    Frikanalen-serveren.
3. I mangel av 2., kan muligens Estephan (representant
    for NUUG i Frikanalens styre) også være tilstede for
    å hjelpe til med oppsett/tilganger.

Mvh,

Thomas Gramstad