[NUUG kart] Import av returpunkter og gjenbruksstasjoner

Fredrik lists at 0v.no
Tue Apr 3 17:03:55 CEST 2018

> 3) Er den foreslåtte taggingen av de ulike recycling-kategoriene ok?

Kikket litt nøyere på de foreslåtte taggene og har noen innspill

* recycle:second_hand (44-Gjenstander til ombruk) antar jeg er slike rom
på gjenbrukstasjoner hvor mange gå og plukke opp ting. Hva med å bruke
shop=second_hand istedet? Selv om alt er gratis (antakeligvis)

* recycle:compost (186- Kompostjord (compost for sale at the recycling
centre)): Dette og faller vel ikke under resirkulering, men nesten en
omvendt resirkulering?

* recycle=waste (110-restavfall): på wikien står det

"recycle=waste General waste container (black bags) (don't use this if the waste is not recycled, use a tag likeamenity <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:amenity>=waste_disposal
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Dwaste_disposal>  oramenity <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:amenity>=waste_basket
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Dwaste_basket>  instead)".

Jeg har brukt recycling:waste på feks Bossnettet i Bergen, hvor dette er
eneste måten å kaste restavfall for privatpersoner, men del av objektene
i datasettet her går vel rett til forbrenningsanlegg/ deponi og ikke
kildesortering? Jeg vet ikke om alt blir sortert først eller hva som
skjer med det, eller om det diskvalifiserer recycling:waste.

* recycle:asbestos: på wikien står asbest som et eksempel under
recycle:hazardous_waste. Jeg foreslår recycle:hazardous_waste=yes +
hazardous_waste=asbestos ? Dette blir og en ny tag i så fall.

--

FredrikLindseth