[NUUG video] h.264

Erik Vold erikvol at gmail.com
Sat Jan 31 17:55:48 CET 2009

Hei igjen Jarle!

Tror du misforsto meg litt. Det er kun videokodecene jeg har fokusert på
her. I silverlight frontenden bruker vi VC-1 (SMPE standard) som er
microsift sin wm9 AVC, svært lik ITU-T H.264/MPEG 4 AVC. Det var litt feil
av meg å sammenligne silverligt med Theora, i såfall skulle man sammenlignet
det med flash (som ikke er mindre proprietær men langt mer utbredt). Har en
siving i videoteknikk så dette skjønner jeg ble litt snøævlete, men av alt
jeg hører fra mine miljøer er Theora fortsatt underlegen mhp
kvalitet/mbps. Ønsket bare å sjekke at vi holder muligheten oppe for flere
formater. Kjenner du forresten til Dirac?

Den 31. januar 2009 16:16 skrev Jarle Bjørgeengen
<jarle at bjorgeengen.net>følgende: