fredag 26. august 2005, 15:08, skrev Petter Reinholdtsen:
[Axel Bojer]
Ville det vært en løsning om vi (jeg?) laget en mysql-database enn så lenge og la inn ordene der?
Tatt i betraktning at det virker som om de som vedlikeholder synonymordlisten for andre språk allerede har laget et slikt system, så tror jeg det er fullstendig bortkastet å lage et til, og at en heller bør bruke tiden på å ta i bruk det systemet som allerede er laget.
ok
URL til det eksisterende systemet har gått på listen for noen uker siden.
Ja, http://www.openthesaurus.de/faq.php#ooo der ligger det et pdf-dokument som forklarer grunnlaget. Et poeng der er at de startet med å hente inn ord automatisk fra ordbøker som allerede fantes (dict, engelsk-tysk ordbok). Skal vi prøve å få tilgang til noe lignende på norsk og bruke automatikk for å hente inn ord? Det ene utelukker kanskje ikke det andre, å flette databaser er vel ikke vanskelig, om vi så setter opp en lokalisert versjon av de tyske sidene med php + databasen så kan vi vel legge inn ord manuelt så lenge?
Har du funnet verktøyet som lager OOo-filene av tekstfilen? Det er nyttig for å teste om alt er i orden.
Skal se på det, ikke kommet så langt :-)
Mvh Axel