Vi har sett på alternative oversettelser av
«System tray (notification)»
Nå er dette oversatt med «systemtrau/systemkurv»,
dette synes vi ikke er en særlig god løsning.
Dette er altså et felt der ikoner av ulik art for ulike rpogrammer og
visninger dukker opp.
Vi har vært innom en del alternativer:
systemfelt (windows)
systemområde
ikonområde
systemikonområde
Systemikonfelt ...
«Status» er litt ensidig, da dette feltet kan brukes til hurtigstartere,
utklippstavla, tastaturbytte og -visning mm. Altså både visning, verktøy,
programmer ...
Personlig liker jeg vel det siste forslaget av de nevnte best, men er gjerne
åpen for noe som er enda bedre, da heller ikke dette er særlig bra.
-Axel