torsdag 17. oktober 2002, 07:43, skrev Klaus Ade Johnstad :
| onsdag 16. oktober 2002, 01:33, skrev du :
| > tirsdag 15. oktober 2002, 20:03, skrev dKlaus Ade Johnstad :
| > | Har prøvd alt, absolutt alt, for å få opp Openoffice i
| > | norsk språkdrakt, men får det ikke til.
| > |
| > | Om jeg først kjører en export LANG=nb_NO.ISO-8859-1 i et
| > | skall, for så å starte openoffice i det samme skallet, så
| > | kommer den norske versjonen frem, men ikke om jeg prøver
| > | å starte den fra K-menyen, da kommer den engelske. Hvis
| > | jeg sletter den engelse språkpakken, så skjer ingenting.
| > | Er det noen der ute som har en pr31 kjørende som klarer å
| > | få opp openoffice på norsk?
| > |
| > | Jeg har prøvd å avinstallere/reinstallere, no help.
| > |
| > | Mulig at jeg har blitt kommandoblind.
| > |
| > | klaus
| >
| > Gaute viste meg en oppsettfil (setup.xml) som lå begravd
| > langt nede i en eller annen underkatalog til .openoffice
| > (skjult altså). Der kan du legge til LANG=nb_no; mener å
| > huske det var nok, men det er en eller to oppføringer til
| > som gjelder språk i sammme fila.
| > (tror bare det er språkoppsett og lokalisering i den fila)
| >
| > Axel
|
| Jeg har en slik fil som inneholder blant annet:
|
| <L10N>
| <ooLocale cfg:type="string">no_NO</ooLocale>
| <ooSetupCurrency cfg:type="string">NOK-nb-NO</ooSetupCurrency>
| <ooSetupSystemLocale cfg:type="string">no_NO</ooSetupSystemLocale>
| </L10N>
|
| Men hverken dette eller å først kjøre dpkg-reconfigure locales og sette
| no_NO som default (da havner linja no_NO også i fila /etc/environmet)
| hjelper det plukk når man forsøker å starte OO fra k-menyen. Det går greit
| for meg å starte OO fra kommandolinje etter å ha først kjørt export
| LANG=no_NO, men det gjelder ikke alle.
|
|
| klaus
Ikke no_NO men nb_NO !
(begge steder!)
Axel