Kolbjørn Stuestøl skrev:
> *Utjamning*
>
> Litt om kvifor eg valde det etter noen si meining upresise «utjamning».
>
> I verktøyinnstillingane bruker GIMP ulike matematiske funksjonar for å
> glatte ut «trappetrinna» som kan dukke opp i overgangane mellom to
> fargar/fargetoner. Sidan sluttresultatet er nokolunde det same, har eg
> kalla desse funksjonane for «utjamning».
>
> 1. «Antialiasing». Har vore diskutert tidlegare. Eg valde å bruke
> «kantutjamning» fordi dette forklarer nokså greitt kva funksjonen gjer.
> Eit motargument kan vere at «antialiasing» er internasjonalt i denne
> meininga.
Jeg synes kantutjevning er helt fint.
> 2. «Supersampling». Matematikken bak denne er meir innvikla enn for
> «antialiasing», men resultatet blir noe av det same. (Eg har diverre
> ikkje sett likningane, bare omtale. Går ut på å forstørre bildet og
> deretter forminske det igjen med ulike algoritmer og bruke dei
> overskytande pikslane som grunnlag for utrekning av utjamninga). Denne
> funksjonen har eg kalla «superutjamning».
Hva er fordelen/ulempen med å bruke dette framfor kantujevning?
> 3. «Hinting». Eg har ikkje funne noe greitt ord for dette på norsk.
> Funksjonen blir forklart slik i hjelpeteksten (i mi omsetting):
>
> "«Hinting» betyr å gjere endringar i omrisset til skrifttypane slik at
> teksten blir tydelegare når skrifttypen er liten."
Hmm, kanskje «hinting» er greit ... Eller gjetting? «Lag skarpere
skrift» kunne jo vært tipsteksten kanskje?
Mulig noen på oversetterlista vet hva man bruker, sender en kopi dit.
> Funksjonen, som ikkje er utjamning, blir brukt av mange program, men
> GIMP kan i tillegg rekne ut «hinting» dersom data for dette manglar i
> fila for skrifttypen.
Mvh Axel