Kolbjørn Stuestøl skrev:
> (Mine forslag til norske ord er sett mellom ' og ' med det engelske
> uttrykket i parentes.)
>
> GIMP har eit fyldig 'verktøyskrin' (toolbox) med mange verktøy og mange
> 'innstillingar' (Tool Options) for desse. Mange verktøy bruker såkalla
> 'modustastar' (Key modifiers), dvs. <Shift>, <Ctrl> og <Alt>. Dersom du
> held nede ein eller fleire av desse, vil verktøyet forandre oppførsel,
> dvs. skifte til ein annan modus. Dersom du t.d. har sett viskelêret til
> normalt å viske ut, kan du halde nede Alt-tasten for å få det til å
> viske inn. For markerings-/utvalsverktøya bestemmer modustastane korleis
> den nye markeringa skal blandast saman med eksisterande utval. I hjelp
> for GIMP har eg kalla modustastane for 'tastekombinasjonar'(Key
> modifiers). Altså inkonsekvent. (Originalen er heller ikkje heilt
> konsekvent, og kallar av og til modus for type. Eller var det omvendt?).
Igjen er Fellesordlista din venn:
modifikator key -s valgtast
> Ein del verktøy opererer med såkalla 'fjørkantar' (Feather Edges).
> [Fellesordlista: feather -v : lag myk kant]. Lager ein mjuk overgang
> mellom to fargar eller mellom markert/umarkert område. Breidda på
> fjørkanten er valfri.
Myke kanter er da greit nok, det?
> Eit anna val er 'Krymp utvalet/markeringa automatisk' (Auto Shrink
> Selection). Markeringa vil bli omgjort til eit høveleg rektangel ut frå
> nærare kriteriar. Dersom 'markeringsfletting' (Sample Merged) er
> aktivisert, vil GIMP hente informasjon til krympinga frå alle dei
> synlege laga i bildet.
Synes dine formuleringer/valg ser gode ut.
> I baneverktøyet har eg vald å bruke innstillinga 'Design (lag ny)' ut
> frå tankegangen at 'design' er eit innarbeidd ord på norsk. For å
> avgrense tydinga, har eg lagt til (lag ny).
Design som verb er ikke noe særlig godt synes jeg. Å lage, skape,
opprette e.l. er bedre og forståelige nok vil jeg tro.
> Noen av verktøya kan bruke 'mønsterelement' (Pattern). [I fellesordlista
> står det "mønster" for "pattern"]. Eg valde "mønsterelement" fordi GIMP
> bruker desse mønstera til å lage mønster, eller altså betre: desse
> mønsterelementa til å lage mønster. Tapetmønsteret er sett saman av
> mange, like mønsterelement. I det farget heiter det vel forresten at
> mønsteret er sett saman av rapportar, men det tykte eg var for spesielt.
Ok. Høres bra ut, det.
> Fargane kan ha ulik 'dekkevne' (Opacity). 100 % dekkevne betyr at fargen
> skjuler alt under, 0 % dekkevne betyr at fargen er usynleg. (Kjekt å ha
> faktisk). Tykte «opasitet» blir noe spesielt.
Ja, dekkevne er bedre.
> I innstillingane for kloneverktøyet har eg omskrive nokså mykje:
> 'Fast punkt' (Non-aligned). Kjelda for kloninga er det same punktet
> heile tida.
> 'Relativt' (Aligned). Avstanden og vinkelen mellom kjelda og målet er
> heile tida den same.
> 'Direkte' (Registered). Kjelda er like under målet. Brukt for å klone
> frå eitt lag til eit anna.
Høres bra ut, så vidt jeg kan se.
> Dei fleste andre orda i innstillingane har vore diskuterte tidlegare, er
> oppførte i Fellesordlista eller er vanlege ord i vanleg meining.
> Håper noen har synspunkt på forslaga. Brukbare, eller totalt på jordet?
> For ordens skuld: dette er forslag til *norsk* versjon, ikkje
> bokmål/nynorsk.
Det ser greit ut dette :-)
Mvh Axel Bojer