Karl Ove Hufthammer mener at dagens stavekontroll er av lav kvalitet,
og at den blir bedre hvis vi dropper dagens orddatabase og i stedet
bruker kun ordene fra ordbanken. Det innebærer å droppe ca. 200000
ord fra bokmåls-stavekontrollen, og et ukjent antall ord fra
nynorskstavekontrollen. Det hadde vært veldig interessant å vite om
han har rett, men jeg vet ikke helt hvordan vi kan måle _kvaliteten_
på stavekontrollen, og dermed se om kvaliteten blir bedre eller
dårligere. Noen som har ideer og er interessert i å lage en slik
kvalitetssjekk? Det hadde vært veldig bra å ha for å se om nye
versjoner gir bedre eller dårligere stavekontroll.
Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen