-------- Original Message --------
Subject: Re: [Fwd: Re: [i18n-no] «Pil venstre» vs. «Venstrepil»]
Date: Sat, 19 Apr 2008 19:15:54 +0200 (CEST)
From: Thomas Gramstad
"Pil venstre" og "pil høyre" ser for meg ut som a meri kansk ord del
ing. Venstrepil og høyrepil er mye bedre.
Ser ingen grunn til at dette skal styres av "pil opp" og "pil ned".
(Dessuten er kanskje "opp-pil" og "nedpil" bedre.)
Thomas
On Mon, 14 Apr 2008, Axel Bojer wrote:
> Hva synes OOo-oversetterne? OOo bruker nå (nesten) konsekvent
> venstrepil og høyrepil.
>
> -Axel
>
> -------- Original Message --------
> Subject: Re: [i18n-no] «Pil venstre» vs. «Venstrepil»
> Date: Mon, 14 Apr 2008 11:32:05 +0200
>
> * Karl Ove Hufthammer <karl(a)huftis.org> [2008-04-14]:
> > Axel Bojer:
> >
> > > Nå gikk det opp for meg hva du mener med «inkonsistent»:
> > > Pil opp/ned vs. Venstre-/høyrepil
> >
> > Nettopp.
> >
> > > Jeg synes ikke det gjør noe. Oppil og nedpil er ikke bedre heller, så
> > > jeg synes vi kan ha det slik.
> >
> > Nei, «Oppil» og «Nedpil» er ikkje bra, so derfor synest eg me bør ha
> >
> > Pil opp
> > Pil ned
> > Pil venstre
> > Pil høgre
> >
> > Enkelt og greitt og konsekvent, og akkurat slik det var før endringa, og
> > slik det er i dei fleste bokmålsomsettingane i KDE (og alle nynorsk-
> > omsettingane, trur eg).
>
> Vet ikke om det er tid for avstemning nå, men jeg støtter Karl Ove
> fullt ut.
>
> Hans