Axel Bojer wrote:
fredag 12. august 2005, 20:03, skrev Hans F. Nordhaug:
- Jørgen Grønlund jorgenhg@broadpark.no [2005-08-12]:
Hei,
Axel og jeg har akkurat tatt en titt på retningslinjene, og spesifikt sett på valgene vi har gjort rundt hankjønnsord vs. hunkjønnsord.
Vi har nå sett på følgende ord i retningslinjene, og ønsker å endre disse til a-endelse hvis ingen protesterer:
- grupperingen
- handlingen
- håndteringen
- nummereringen
- innstillingen
Er det OK at vi sier fra at vi er enig? Disse er soleklare spør du meg
- hvis vi ønsker å være konsekvent (ref lista under).
Selvsagt :-)
:-)
til sammenligning har vi fra før disse ordene som er i samme "sjanger":
- endringa
- fordelinga
- formateringa
- godkjenninga
- inndelinga
- markeringa
- oppdelinga
- oppføringa
- plasseringa
- rettinga
- samlinga
- sorteringa
- uthevinga
- utviklinga
Vi har også sett på:
- renten
- adressen
- lenken
og vurderer om disse også skal få a-endelse. Synspunkter?
Jeg er soleklart for renta og lenka, men litt tvilende til adressa.
Jeg er også veldig for renta og lenka. Tror nok også at jeg er litt tvilende til adressa, men er veldig usikker.
Mvh, Jørgen