Den 11. sep. 2010 12:09, skrev Axel Bojer:
(...) Forslag:
debug rette feil, avluse, feilsøke (mener vi trenger verb her, da dette stort sett er en handling, slik jeg forstår)
debugger feilsøker (eller: feilretter, feilfinner) (mens dette er det tilsvarende substantivet)
+avluser
Dette ordet er forøvrig nærmest originalen, nesten ordrett oversatt, uten at jeg vil si at det alltid er det beste, men jeg synes det fungerer bra her.
Tror det er lurt at vi ser på disse ordene i sammenheng og blir enige om noe som er enhetlig :-)
Forøvrig: ~/SVN/i18n/kde4$ grep -ri avlus *| grep -v .svn | wc -l gir 68 treff.
Det er altså ganske vanlig hos oss, mest på nynorsk :-)
-Axel