Axel Bojer:
Nå gikk det opp for meg hva du mener med «inkonsistent»: Pil opp/ned vs. Venstre-/høyrepil
Nettopp.
Jeg synes ikke det gjør noe. Oppil og nedpil er ikke bedre heller, så jeg synes vi kan ha det slik.
Nei, «Oppil» og «Nedpil» er ikkje bra, so derfor synest eg me bør ha
Pil opp Pil ned Pil venstre Pil høgre
Enkelt og greitt og konsekvent, og akkurat slik det var før endringa, og slik det er i dei fleste bokmålsomsettingane i KDE (og alle nynorsk- omsettingane, trur eg).