Alexander Nicolaysen Sørnes:
Litt leiting i våre oversettingsfiler og Google-søk viser at «Mediespiller» og «Mediaspiller» brukes om hverandre. Hvilket av dem er riktig? (Eller begge?)
«Mediespiller» er det einaste riktige. Sjå http://www.spr%C3%A5kr%C3%A5det.no/Trykksaker/Spraaknytt/Arkivet/Spraaknytt_...
I samansetningar er den korrekte forma medie-. Døme: mediekunnskap, mediepolitikk, massemedieforsking, multimedierom, multimedieleksikografi.