Jeg kom til at bruge en ikke-tilmeldt afsenderadresse.
/Jacob
---------- Forwarded message ---------- Date: Wed, 20 Apr 2005 20:15:17 +0200 (CEST) From: Jacob Sparre Andersen sparre@nbi.dk To: i18n-no@lister.ping.uio.no Subject: Re: [i18n-no] Norske ordlister
Kyrre Ness Sjobak skrev:
Finnes det en webside man kan gå inn på å rapportere om manglende ord (etc) i ordlistene?
Jeg havde sådan en webside kørende for dansk, færøsk og svensk et par år. Skidtet var desværre lidt ustruktureret lavet, så da jeg skiftede server, så var det lige en tak for bøvlet at sætte op igen. Men nu hvor jeg alligevel brygger lidt videre på "speling.org"-pakken af og til, kunne det være at jeg også burde se på at få den del af systemet til at fungere igen.
Kjenner mange som bruker aspell (og andre programmer som baserer seg på de listene), både på Linux og på mac - og som ofte irriterer seg over det. Hadde vært fint med et sted å peke folk, samt gå til selv når jeg finner et manglende ord...
På http://www.speling.org/ kan du finde programmet `dictionary_feedback` som jeg prøver at få udbredt lidt. Det scanner den maskine man kører det på for brugerordbøger til Aspell og Ispell, og sender de nye ord til vedligeholderne for de frie ordbøger for de forskellige sprog.
I praksis kender den nuværende udgave af programmet kun adresserne på vedligeholderne af de danske, færøske og svenske frie ordlister, men det er noget det er let at rette op på.
En slik, helt enkel webløsning (som er lett å finne igjen vha. et google-søk eller har en lett huskbar adresse), hadde vært gull verd.
Er en automatiseret løsning (`dictionary_feedback` kan sagtens køres af `cron`) ikke endnu bedre?
ps: Bomma på adressen - så mailen havnet hos Petter Reinoldsen. I mailen hvor han var snill å informere meg, nevnte han det danskene har fått til på www.spelling.org
Det er nu på http://da.speling.org/. Der er vist nogle andre der har domænet uden stavefejl. Hvis der er efterspørgsel efter en webgrænseflade til at indrapportere fejl og mangler i ordlister, så vil jeg se på at smide noget brugbart ind i "speling.org"-pakken.
pps: gjorde det ennå en gang. Sorry... Gammel vane å hoppe på "svar"... Hvorfor har ikke denne lista reply-to tilbake til lista!?!?!?
Hvis du bruger `procmail`, så kan du sørge for at "Reply-To" automatisk bliver sat inden beskeden bliver lagt i din indbakke. (det burde jeg vel i øvrigt også lige få gjort)
Jacob