[Karl Ove Hufthammer]
Ein kan ikkje generera fullformer utan å veta kva paradigme eit ord kjem inn under. «kvinneaktig» er for eksempel ikkje ei bøying av «kvinne». Og «kvinn» er ikkje eingong eit ord!
Jeg tror du misforstår hva jeg forsøker å si, når du velger å diskutere ordene i stedet for mekanismen. Dine kommentarer går jo ikke på mekanismen, men kvaliteten på affix-innholdet og listen med regler som skal anvendes på et gitt grunnord, som begge er irrelevante for mekanismen.
Mekanismen var det jeg forsøkte å forklare noe om, nemlig at den tar et grunnord og regler for å generere fullformer basert på grunnordene, og kommer med alle ordene, hvis affix-filen er komplett og korrekt, og riktig sett med regler assosieres med et gitt ord. Jeg antar en kan lage en affix-fil ut fra regelsettet til ordbanken, og dermed få tilsvarende mekanisme som det ordbanken har.
Takk for tipset om 'kvinn'. Har send negativ stemme inn for 'kvinn' på bokmål, slik at den blir fjernet fra stavekontrollen i framtiden, og antar nynorskkorrekturleserne fikser nynorskdelene.
Vennlig hilsen,