On Thu, Apr 03, 2003 at 03:19:56PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
[Keld Jørn Simonsen]
Jeg er naturligvis interessert. Det ville være greit om andre også var med.
OK, det blir visst bare oss to. Jeg foreslår at vi flytter diskusjonen om detaljene til i18n-no@lister.ping.uio.no.
Hmm, kan jeg være med der?
Jeg har sett på no_NO og nn_NO i CVSen til GNU libc, og det er mye galt der.
- 1 myntenhet skal skrives ut 'kr 1', ikke 'kr1' på norsk.
enig
- Uka begynner på mandag, ikke på søndag.
enig
- Forkortelsene på ukedager og måneder er feil.
Jeg vet ikke om det er riktig. Jeg tror det er noe som heter "UNIX-format" - også på norsk, og der benytter man tre bokstaver til å skrive ukedag. Men som du vet er jeg dansk, og jeg lar gjerne deg bestemme.
- Datoformatene er feil. Jeg er usikker på hva som er riktig.
Hmm, må jeg se på.
- Sortering på nynorsk er feil. Jeg er usikker på noen av randbetingelsene for sortering, men det er helt sikkert at 'aa' og 'å' skal sorteres bak 'ø' på norsk.
Jeg kan også koordinere lite med NTS.
- Tusenskilletegn er feil på nynorsk.
hva skal den være?
Er det noe jeg har glemt?
Jeg trenger dokumentasjon på hvordan locale-filer skal se ut. Jeg ser at det er flere felter som ikke er fyllt ut i de norske locale-filene.
Det følger i store trekk ISO TR 14652, se på http://www.dkuug.dk/jtc1/sc22/wg20
Jeg tror dessuten at filene bør reorganiseres slik at felles oppsett ligger i en fil, og spesielt oppsett ligger i de respektive locale-filene.
Ja, greit.
Keld