På vegne av Skolelinux-prosjektet
Takk for dyktig lobbying, og gjennomføring av en god og riktig språkpolitikk til det beste for folk flest. Vedtaket i utdanningskomitéen var både rett og rimelig. Vedtaket forenkler vår jobb med å sikre veiskilt på norsk for elever som ferdes på den elektroniske landevei. Dette bygger ned digitale barrièrer og bidrar til å sikre universell utforming av teknologi. På den måten kan teknologien brukes av størst mulig grupper uavhengig av livssituasjon.
Veiskiltene på den elektroniske landevei må være på et språk folk forstår.
http://www.universell-utforming.miljo.no/ http://odin.dep.no/ufd/norsk/satsingsomraade/ikt/045011-990066/hov006-bn.htm...
mvh Knut Yrvin Prosjektleder Skolelinux
Kopi: Skolelinux-lister og Hege Lothe i Noregs Mållag