[Sjur Nørstebø Moshagen]
Altså: det finst mange og gode grunnar til at ein ikkje skal blanda ordgrense og (moglege) orddelingspunkt. De bør halda fast ved forslaget til Petter Reinholdtsen, og bruka = for å markera grensa mellom ord. Ved å bruka SHY reduserer ein informasjonen i datafilene kraftig, og dermed verdien av materialet som heilheit.
Godt poeng du har om skillet mellom ordgrenser og orddelingspunkter. Dog blir konklusjonen ikke nødvendigvis riktig for datafilen vi snakker om her, da de ikke inneholder orddelingspunkter, kun ordgrenser, og vi egentlig kan bruke hvilket som helst tegn som ikke finnes i ordene som ordgrenseskille. Verdien av datasettet påvirkes ikke av hvilket tegn vi bruker, så lenge vi fortsetter å bruke dette tegnet kun til å markere ordgrenser. Og det bør vi fortsette med.
Uansett er ditt poeng nok til å gjøre SHY mindre aktuell som skilletegn, da det ikke lenger kan sies å treffe like godt til formålet.
Datafilen vi snakker om finner du via URL:https://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/.
Vennlig hilsen,