Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
Hva mener du konkret med en "negativ oppføring"? :-)
En der 'STATUS: -' er brukt.
Du mener: Først en med status: -, deretter samme ord en gang til, men nå i rett form? Poenget mitt var at ordet er rett, men noe av informasjonen mangler, f.eks kommer jeg på et synonym, eller glemte å sette inn orddelinga mm. Da har jeg bare sendt ordet en gang til i rettet form. Virker ikke det? (...)
- Hva med flertydige ord? Skal man lage en oppføring for hver av
betydningene, eller slå dem sammen?
Jeg har sendt inn flere oppføringer for ord med flere betydninger. Jeg fikk tilsendt 'finere', som jo både er et verb og et adjektiv, og sendte inn begge betydningene.
Ok. Skrev du da:
WORD: finere CLASS: verb/substantiv
Jeg laget to blokker i mailen, en med
WORD: finere Class: Verb
og en med
WORD: finere CLASS: Substantiv (namneord)
Jeg har også av og til sendt inn flere blokker for et ord jeg fikk tilsendt, med alle bøyningsformene av ordet.
ok. Kan noen bekrefte at dette er rett metode (eller vet du selv at det helt sikkert at det er det)? (...)
- Ser postene jeg sender kan slå sammen ulike linjer til en, har det
noe å si?
Hva mener du her?
Eks.: WORD: slitere STATUS: + CLASS: substantiv CONJUGATION: flertall, ubestemt HYPHENATION: slit~ere (...)
Jeg tror ikke en kan skrive to felter på samme linje, men at en må ha dem på separate linjer, slik:
WORD: slitere STATUS: + CLASS: substantiv CONJUGATION: flertall, ubestemt HYPHENATION: slit~ere
Jeg har aldri sett dem på samme linje. Er du sikker på at det ikke er noe mailprogrammet ditt gjør?
Det er absolutt noe e-postprogrammet mitt gjør, særlig når et av felten er tomme, f.eks: SYNONYM: CORRECTION: Karlsrud
Vet ikke helt hvordan jeg skulle ha rettet på det, da dette først skjer idet den sendes og ikke er synlig før den er sendt ...
Mvh Axel