Hei, i18n-no.
[Kjetil Torgrim Homme]
eg ville forvente at edh vart sortert rett etter d, du har trass alt plassert thorn etter t. men eg har ingen standard å vise til.
Jeg også, egentlig, men glibc-vedlikeholderne lar seg ikke overbevise av hva jeg tror. Jeg trenger nok mer håndfaste referanser å slå i bordet med. :/
Håndfast referanse: http://www.sprakrad.no/snytt021.htm Se artikkelen Skandinaviske "særbokstaver", som er for langt til at jeg kan gjengi den. Konseptet er at aksenter og andre modifiserte tegn plasseres etter tegnet som modifiseres, og da skal ð behandles likt þ, og settes etter d (såfremt det er en modifisert bokstav, og det må den være siden det er kode for en lyd).
For å gå litt tilbake i tråden: A a À à skal da også være korrekt.
KS (beskjemmet over ikke å ha løftet en finger siden jeg en gang sa jeg kunne hjelpe skolelinux med oversettelser)