-------- Original Message -------- Subject: Re: [Fwd: Re: [i18n-no] «Pil venstre» vs. «Venstrepil»] Date: Sat, 19 Apr 2008 19:15:54 +0200 (CEST) From: Thomas Gramstad
"Pil venstre" og "pil høyre" ser for meg ut som a meri kansk ord del ing. Venstrepil og høyrepil er mye bedre. Ser ingen grunn til at dette skal styres av "pil opp" og "pil ned". (Dessuten er kanskje "opp-pil" og "nedpil" bedre.)
Thomas
On Mon, 14 Apr 2008, Axel Bojer wrote:
Hva synes OOo-oversetterne? OOo bruker nå (nesten) konsekvent venstrepil og høyrepil.
-Axel
-------- Original Message -------- Subject: Re: [i18n-no] «Pil venstre» vs. «Venstrepil» Date: Mon, 14 Apr 2008 11:32:05 +0200
- Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org [2008-04-14]:
Axel Bojer:
Nå gikk det opp for meg hva du mener med «inkonsistent»: Pil opp/ned vs. Venstre-/høyrepil
Nettopp.
Jeg synes ikke det gjør noe. Oppil og nedpil er ikke bedre heller, så jeg synes vi kan ha det slik.
Nei, «Oppil» og «Nedpil» er ikkje bra, so derfor synest eg me bør ha
Pil opp Pil ned Pil venstre Pil høgre
Enkelt og greitt og konsekvent, og akkurat slik det var før endringa, og slik det er i dei fleste bokmålsomsettingane i KDE (og alle nynorsk- omsettingane, trur eg).
Vet ikke om det er tid for avstemning nå, men jeg støtter Karl Ove fullt ut.
Hans