-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On 05/16/2013 04:01 PM, Petter Reinholdtsen wrote:
Følger opp en gammel tråd med siste melding fra 2010. I forbindelse med at Skolelinux-skoler etterlyser alternativer til lindys og lingright fra <URL: http://lingit.no/ >, tittet jeg igjen på status for Henrikstemmen som Norsk språkbank overtok fra Norsk språkteknologi da de gikk konkurs.
Stemmedatabasen er nå lagt ut for nedlasting fra <URL: http://www.nb.no/Tilbud/Forske/Spraakbanken/Tilgjengelege-ressursar/Taledata...
. Jeg har oppdatert <URL: http://wiki.nuug.no/Taleteknologi > med
denne lenken. Kanskje vi da er et steg videre til en bedre talesyntese på Linux?
Jeg hadde glede av å teste installasjon av Skolelinux basert på Debian Wheezy med talesyntese, og var overrasket over hvor grei den var å forstå, selv om den var grusom å høre på og med metallisk klang.
Bruker de espeak mon tro?
En gang i historien laget jeg espeak-filer for et språk, veldig metallisk men ganske god uttale tross alt.
Arno