On Sat, 14 Sep 2002, Joachim Mæland wrote:
Ser at Webmin er "ledig" og kan godt tenke meg å bidra... Hva er veien videre?
1. Abonnere på i18n-nb@lister.ping.uio.no og i18n-no@lister.ping.uio.no, hvis du ikke gjør det allerede.
https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/,
2. Laste ned katalogene under i18n/other, der webmin-tekstene ligger fra Skolelinux' CVS-tjener. Hvordan du får tilgang til vår CVS står beskrevet her:
http://developer.skolelinux.no/cvsusage.html http://i18n.skolelinux.no/nyttig.html http://i18n.skolelinux.no/cvs-123.html http://i18n.skolelinux.no/cvs-inn-123.html
Du kan laste ned filer anonymt fra CVS, og du kan også se på dem gjennom en nettleser med viewcvs: http://developer.skolelinux.no/cgi-bin/viewcvs.cgi/skolelinux/
Webminfilene kan du kikke på her: http://developer.skolelinux.no/cgi-bin/viewcvs.cgi/skolelinux/i18n/other/en/webmin/
Katalogene for nynorsk og bokmål er tomme; det har ikke blitt laget noen oversettelser ennå.
3. Finn deg noen moduler du tror du kan klare å oversette bra, og si fra om hva du har påbegynt på mailinglista i18n-nb@lister.ping.uio.no.
Webmin-tekstene ligger ikke i en po-fil, så du kan ikke benytte Kbabel eller poEdit til å oversette dem med. Dette burde vi kanskje gjøre noe med. Kva tykkjer du, Gaute?