Hei
Av ren nysgjerrighet, jeg har vært med og oversatt Gwenview til norsk bokmål, men selv om Lokalize sier at programmet er 100% oversatt dukker det fortsatt opp både engelsk og nynorsk tekst. Noen forklaring på det? Se bildet for hva jeg mener.
Videre ser jeg at selve programmet "Discover" er oversatt til "Oppdag". Er det noen grunn til det? Jeg tenker, er ikke "Discover" et navn, og ikke burde oversettes?
Med vennlig hilsen Dan Åsen Hansen