On Thu, 2007-11-01 at 21:53 +0100, Axel Bojer wrote:
Jeg har et teknisk spørsmål jeg håper noen kan svare på. Nå gjorde jeg nettopp den feilen å sende fra min privatadresse (bojer-no) istedenfor skolelinux-adressa. Det er dessverre noe som skjer fra tid til annen, både den ene og den andre veien, når man har flere e-postadresser og ønsker et logisk skille på hva du bruker hvor / til hvem. Dette vil, siden dette havner på nett uten noen slags kamuflering av avsender og mottaker, høyst sannsynligvis gi mer søppelpost :-(
ok, eg var ikkje klar over dette -- då skal eg slutte å godkjenne slike meldingar. som regel prøver eg å sjekke om du har sendt meldinga på nytt med skolelinux.no-adresse, og då kaste det som no er ein duplikat, men det var ikkje tilfelle med møtereferatet du sendte no nyleg.
a) At aldri post fra mine privatadresser sendes til lista, men returnere med beskjed om feil (dette trodde jeg skjedde, men det ser ut til å ikke å være tilfelle denne gang).
du skal få ei automatisk melding om at innlegget ditt er lagt i kø for manuell godkjenning.
b) Mulighet til at ingen avsenderadresse velges automatisk slik at jeg er tvunget til selv å legge inn en hver gang selv (altså skru av automatikken slik man har for mottakeradresser) -- i Thunderbird 2.0
c) Mulighet til å velge avsenderadresse i e-postprogrammet ut fra mottaker (kanskje mulig i noen programmer, men neppe i alle) -- jeg har Thunderbird 2.0.
eg brukar ikkje Thunderbird, så kan ikkje svare på dette. uansett er nok dette feil forum.
En løsning på minst ett av disse ville vært en hjelp :-)
Jeg har dessuten spurt noen ganger om hvorfor en kamuflering av avsender/mottaker (f.eks. ved å automatisk erstatte alle alfakrøllene med -a-, mellomrom e.l). ikke er mulig, men kan ikke se å ha fått svar på hvorfor. Er det systemet vi bruker for e-post som ikke støtter dette?
eh -- du vil sende ut e-post med syntaksfeil i adressene? det er rett og slett i strid med RFC 2822 osv. e-post fungerer så dårleg då, liksom.