On 9 May 2002, Lars Erik Kolden wrote:
jeg drev og skulle få vær-appleten i Ximian GNOME til å vise Celcius i stedet for Fahrenheit, men kunne ikke finne opsjonen. I den engelske heter det "Use metric", men her fant jeg ikke noe tilsvarende. Fant dog ut at det som var det riktige stedet var "Bruk utgangsverdi" under Egenskaper->Generelt.
Au! Det burde nok stått «måleenhet», «metrisk mål» eller noe lignende...
Hva er dette for en setning?
Trolig oversatt i blinde, dvs. uten å se på det menyvalget man faktisk oversetter. Uten kontekst er mange ord komplett uoversettelige!
Er det noen som forstår at man ved å merke der får Celcius i stedet for Fahrenheit?
Neppe!
Håper dette er riktig sted å melde fra :)
Hmmm... Hvis programmet er med i Skolelinux-distribusjonen går det fint å sende det hit, ellers kan det være en tanke å heller bruke mailadressen til oversetteren.
Selv om lista heter i18n-nb, er den primært et forum for Skolelinux' oversettere. Og vi har skåret ned på antall programmer vi beskjeftiger oss med, for å holde skjemaet.