[Axel Bojer]
Hva mener du konkret med en "negativ oppføring"? :-)
En der 'STATUS: -' er brukt.
Ja, ok. Men der det blir usikkert er vel heller bil=skranglekasse=rustholk. Men om det skal brukes i en synonymordbok så bør vel de med, da poenget ikke er å finne klin like ord i en synonymordbok, men ord som ligner.
Jepp.
- Hva med flertydige ord? Skal man lage en oppføring for hver av
betydningene, eller slå dem sammen?
Jeg har sendt inn flere oppføringer for ord med flere betydninger. Jeg fikk tilsendt 'finere', som jo både er et verb og et adjektiv, og sendte inn begge betydningene.
Ok. Skrev du da:
WORD: finere CLASS: verb/substantiv
Jeg laget to blokker i mailen, en med
WORD: finere Class: Verb
og en med
WORD: finere CLASS: Substantiv (namneord)
Jeg har også av og til sendt inn flere blokker for et ord jeg fikk tilsendt, med alle bøyningsformene av ordet.
Hvor blir de ordene vi sender inn av? Jeg vil se resultatet på web. Jeg fant ikke noe på alioth, men ser kanskje på feil plass?
- Ser postene jeg sender kan slå sammen ulike linjer til en, har det
noe å si?
Hva mener du her?
Eks.: WORD: slitere STATUS: + CLASS: substantiv CONJUGATION: flertall, ubestemt HYPHENATION: slit~ere (...)
Jeg tror ikke en kan skrive to felter på samme linje, men at en må ha dem på separate linjer, slik:
WORD: slitere STATUS: + CLASS: substantiv CONJUGATION: flertall, ubestemt HYPHENATION: slit~ere
Jeg har aldri sett dem på samme linje. Er du sikker på at det ikke er noe mailprogrammet ditt gjør?