Vi har brukt disse i flere år, men vi er ikke Google og da teller vi ikke? (å få ut dataene for en privat organisasjon var heller ikke enkelt i starten)
De har ikke noe system for oppdatering/feilretting, så videre utvikling skjer på egne systemer.
De klager over å ikke få satse på tale, men de har et gammel datasett fra NST (2003) som inneholder fonetiske data. Dette er ikke videreført.
Vil foreslå at de retter fokuset utover, hva er det "kunden" ønsker 😊
-frode
-----Opprinnelig melding----- Fra: i18n-no-bounces@lister.ping.uio.no i18n-no-bounces@lister.ping.uio.no På vegne av Petter Reinholdtsen Sendt: 4. desember 2018 20:55 Til: i18n-no@lister.ping.uio.no Emne: [i18n-no] Nasjonalbiblioteket klager over at Språkbanken er for lite brukt
Har dere sett at nasjonalbiblioteket klager i Digi over at Språkbanken er for lite brukt?
<URL: https://www.digi.no/artikler/slakter-database-det-er-brukt-atte-ar-og-72-mil... >
Hadde ikke hørt at de hadde publisert disse datasettene før jeg leste artikkelen, så det er kanskje ikke så veldig rart at den ikke har vært mye brukt. Jeg er over normalt interessert i slikt, og har altså ikke fått det med meg. Fant den på <URL: https://www.nb.no/forskning/sprakbanken/ >.
Skulle ønske de hadde satt bruksvilkår uten begrensninger, f.eks. PDDL, i stedet for slike 'kun for akademinsk bruk' vilkår på store deler av datasettene.
-- Vennlig hilsen Petter Reinholdtsen
_______________________________________________ E-postlista i18n-no i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no